1Q84: Bambaşka bir dünya

/
4 Comments
İnternette gezinirken tesadüf eseri incelemeye başladığım kitap, sadece yorumları okumam ile birlikte beni etkisi altına almaya başladı. Adeta bir tuğla kalınlığında olan kitapta beni çeken neydi tam olarak bilemiyorum. 1Q84 'ü de ekleyeceğim sonraki kitap siparişime kadar ne kadar zaman geçti bilmiyorum ama adeta her an aklımda olan bir kitaptı. Kapak tasarımına ek olarak kitabın kalın kapaklı olması da beni etkileyen özelliklerden bir diğeriydi muhtemelen ama yazar hakkında okuduklarım, tam olarak merak uyandırdı bende.

1q84, haruki murakami, japon yazar, 2015in en iyi kitabı, dünyanın en çok okunan kitabı, en iyi kitap, en iyi yazar, okunası kitap, aomame, tengo
Haruki Murakami
Haruki Murakami, adeta bir tarikat kurmuş kendine. Kitapları için deliren bir kesim var. İnanılmaz bir hayran kitlesi var. 1949 yılında Kyoto 'da doğmuş olan Murakami, ilk romanı olan "Rüzgarın Şarkısını Dinle" ile edebiyat ödülü almış olan bir isim. Tüm eserleri popüler olmuş olan bir yazarı bu güne kadar okumamış olmaktan dolayı suçluluk hissederken, özellikle bu kitaba karşı inanılmaz bir çekim hissettim. Genellikle kitabın boyutu sebebi ile çantada taşınamamasından dert yanıyor herkes ama bence zaten yolda orda burda okunacak bir kitap değil. Yani boş vakit geçirilecek bir kitap değil. Ona zaman ayırmalısınız :) Elimde e-book halinde olmasına karşın yolda bir sayfa dahi okuduğumda suçluluk hissediyorum ben :))

1q84, haruki murakami, japon yazar, 2015in en iyi kitabı, dünyanın en çok okunan kitabı, en iyi kitap, en iyi yazar, okunası kitap, aomame, tengo
1Q84 - Efsane Kitap
Kitabın içeriğinden bahsetmek gerekirse, fantastik bir dünyanın gerçek dünya ile olan bağı bir aşk hikayesi çerçevesinde anlatılıyor. Gökyüzünde görülen iki ay, birbirine görünmez bir iple bağlı olan Aomame ve Tengo 'yu da bir araya getiriyor. Aslında George Orwell 'in 1984 romanı ile ilişkili olan kitap, 1984 'ü okumamış olan ben için biraz eksik kaldı sanırım. Bu sebeple 1984 'ü okuduktan sonra 1Q84 'ü de tekrar okuyup bambaşka bir hikayeyi keşfedebilirim. Ayrıca Q Japonca'da 9 olarak okunuyormuş. Bu da kitap ile ilgili bir şifre olabilir belki :p
Ben kitabı satın alırken www.babil.com en düşük fiyatla satıyordu ve 40TL idi ama şuan en çok tercih ettiğim kitap sitesi olan www.kitapyurdu.com ile aynı fiyat olan 44TL 'yi görüyorum. Ayrıca Kitap Yurdu ücretsiz kargo fırsatı da sunuyor. 



You may also like

4 yorum:

  1. bunu okumadım ama murakami çok iyi. her kitabında farklı tarz deniyor. murakami bak bir de kazuo işiguro var. süperleer :)))))

    YanıtlaSil
  2. bunu okumadım ama murakami çok iyi. her kitabında farklı tarz deniyor. murakami bak bir de kazuo işiguro var. süperleer :)))))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil