Evliliğin ilk adımına doğru

/
20 Comments
Evlilik resmen kabus gibi bir şey şuan benim ve sevgilim için. Size ilk defa hikayemizi anlatacağım. Biz 6 senedir birlikteyiz. Arkadaşlık ile başlayan ve bitmeyen sohbetlerimiz, birbirimiz olmadan zamanın geçmeyeceğini farkettirdi ve 6 yıldır birbirimizin elini hiç bırakmadık. 6 derken hala bir şaşkınlık yaşadığımızı da belirteyim. Çünkü bize sorsanız daha 2 sene falan oldu deriz. Hiç 6 sene geçmiş gibi hissetmiyoruz. "Ben evlenmeyi düşünmüyorum ki" dediğimiz sohbetlerimiz daha dün gibi aklımda ve bu süreçte evliliğe nasıl bu kadar yaklaştık bilmiyorum. 

aşk, kız isteme, evlilik prosedürleri, gelenekler, evlilik kararı, nişan merasimi, nişan hakkında, evlilik zor
Aşk güzel şey!
Hem çevrenin ve ailelerimizin evlenin baskısı hem de evliliğin hayallerimizin önünde engel oluşturması bizi evliliğe mecbur bıraktı diyebilirim. Hayır, tabi ki evliliğin kötü bir şey olduğunu söylemiyorum. Allahın emri, olacaktı elbet bir gün ama evlilik sanki bir kafese sıkışacakmışız hissi veriyor şuan bize. Birbirimizin sevgisinden eminiz, Benim tek bir tereddütüm yok. Hayatımı ondan başkası ile geçirmek istemem. Onun da öyle düşündüğünden eminim. Ama evlilik denince inanılmaz kasılıyoruz. Belki de bu biraz burcumuz ile ilgilidir. Yay burcu olanlar bilir, yay özgürlüğüne düşkündür ve ne emir almaktan hoşlanır ne de birinin zoruyla iş yapmaktan. Biz ikimizde yay burcuyuz ve bu konuda aynı düşüncelere sahibiz. 
Diğer sorun ise evlilik sürecindeki prosedürler. Bize kalsa sadece kız isteme, nikah ve yakın akrabalar ile küçük bir kutlama yeterli ama Türk örf ve adetleri buna müsaade etmiyor. :) Biz de mümkün olduğunca azaltmaya çalışıyoruz bu prosedürleri. Cumartesi günü ilk olarak sevgilim ve ailesi bize gelecekler ve tanışma gerçekleşecek. Ailelerimiz tanışacak. Benim ailem sevgilimi ilk kez görecek. Ben onun ailesi ile tanışmıştım zaten. Bu tanışmaya evliliğin ilk adımı demek de doğru mu bilmiyorum. İlk adım isteme töreni olacak sanırım. O konuda da şöyle bir düşüncemiz var. İsteme ve nişan bir arada olsun ve de evde olsun diyoruz. Akrabalarımız kalabalık olduğu için annemler evde zor olur bir mekan ayarlayalım diyorlar. O da çok büyük bir organizasyona giriyor bence ve hiç istemiyorum bu tip bir şeyi. Neyse ki henüz o aşamaya gelmedik. Tanışma işi hallolsun bakalım bir. İnanılmaz gerginiz yalnız. Tecrübeli olanlar bir şeyler dese de fikir verse keşke. 
Hadi hayırlısı.



You may also like

20 yorum:

  1. dün akşam girmiştim bloguna bikaç yazına bakmıştım. gelcem ki yine. hoşgeldiiiin. görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
  2. Ay çok teşekkür ederim^^ Yeni blog yazarlarının gönlünü almayı çok iyi biliyorsun :)

    YanıtlaSil
  3. ay dur almayım gönlünü sana lazım olur yaaa evlilikte filan kikiki :) gönül almak için yapmadım kiii, heyecanlanıyom seviniyom yeni blogçu görünceeeee :) senin şu fotonu kullanan 2 arkadaşımız vardı yaaa. yoksam sen eski misiiin :)

    YanıtlaSil
  4. Eskiyim ama fotoyu kullanmamıştım önceden değiştireyim o zaman ya hu, 2 çokmuş :))

    YanıtlaSil
  5. olsun ya güzel. :) yani arkadaşımsın de mi eskiden :)

    YanıtlaSil
  6. Evet evet uzun zamandır okuyorum zaten seni:)

    YanıtlaSil
  7. eski olduğunu hissettim ama kim olduğunu bilemedim ama bulurum ama sen böle rahatsan da tamam yani sen ragat ol söleme :)

    YanıtlaSil
  8. Kendimi rahat hissetmek için yeni bir sayfadayım. Söylerim de sana ayrıca o önemli diil ama burda söylemiim :))

    YanıtlaSil
  9. tamam istediğin zaman benim blogda sölersin bana istersen yani, nasıl olsa yayınlamam. kimseye de sölemem ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmen devlet sırrı saklıyormuşum gibi oldum :D Kim hatırlıcak da tanıcak sanki uzun da zaman oldu ama bilmemesi gerekenler öğrenmişti, şimdi de basit bir önlem benim ki o kadar :) Yorumda söyledim bu arada.

      Sil
  10. İnşallah mutluluğunuz hiç bozulmaz ^_^ Senin adına gerçekten çok mutlu oldum :D Allah sabır versin bu arada. Telaşlı zamanlar zordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Amin inşallah. Gerçekten zor görünüyor,hadi hayırlısı :))

      Sil
  11. merabaaa iadeyi ziyarete geldim :)

    YanıtlaSil
  12. ismini hatırladım kiii. yorumunu yayınlayım mı bilemedim. teşekkür ederim sölediğin için. :)))

    YanıtlaSil
  13. Evlilik aşkı öldürüyor klasiği de çok karın burkuyor. Umarım her şey dilediğiniz gibi şekillenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun da sadece şehir efsanesi olduğunu kanıtlarız umarım. :))

      Sil
  14. Altı yıldır birlikte olup ailelerinizle hiç tanışmamanız çok ilginç geldi bana :) Uzun bir süre sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim tercihimiz o yöndeydi, süreci bilmeyip tek bir cümle ile özetleyince öyle görünüyor olabilir. :)

      Sil